dinsdag 9 augustus 2011

MACARONS - POGING EEN

Gisteren moest het er van komen. De eiwitten hadden al twee nachten oud staan worden, alle ingrediënten had ik in huis gehaald, ik had eindeloos veel recepten gelezen. Er was geen ontkomen meer aan: mijn eerste poging tot macarons bakken zou werkelijkheid worden. Door alle horrorverhalen die ik op internet gelezen en bij programma's als Masterchef gehoord had was ik wel een tikkeltje zenuwachtig. Poging één is helaas niet helemaal geslaagd. Ik troost me met het feit dat het bijna niemand lukt deze koekjes meteen de eerste keer perfect te krijgen. In mijn geval hebben de macarons geen voetje en zijn ze wat craquelé aan de bovenkant. Maar qua smaak en stevigheid zijn ze prima gelukt.



Als het weer zo slecht blijft zal poging twee niet lang op zich laten wachten, ik wil voetjes zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten